Kategorijā Alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas albums uz balvu Zelta Mikrofons pretendē Imants Daksis, Jānis Ruņģis, Waterflower, kā arī grupas Pamirt un careless afterlife

Kategorijā Alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas albums uz balvu Zelta Mikrofons pretendē Imants Daksis, Jānis Ruņģis, Waterflower, kā arī grupas Pamirt un careless afterlife.

Kategorijā Alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas albums uz balvu Zelta Mikrofons pretendē Imants Daksis, Jānis Ruņģis, Waterflower, kā arī grupas Pamirt un careless afterlife.

Vadoties pēc iesniegto ierakstu stilistiskas un tendencēm, šogad pirmo reizi Mūzikas ierakstu gada balvas vēsturē izveidota atsevišķa kategorija ar nosaukumu “Alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas albums”, kurā nominēti tādi izpildītāji kā Imants Daksis, Jānis Ruņģis, Waterflower un grupas Pamirt, careless afterlife. Kopskaitā 10 ieraksti startēja šajā kategorijā, ārpus piecinieka paliekot tādiem izpildītājiem kā Tree of Dawn, TALA, Doktors Alčēmijs, Dr. Klisicka laboratorija un bfnl.

Mūzikas žurnālists, rakstnieks un dīdžejs Kaspars Zaviļeiskis pēc ierakstu izvērtēšanas stāsta:

“Jau brīdī, kad piedalījos iesniegto ierakstu sadalīšanā pa stilu kategorijām, nopriecājos, ka šoreiz būs izdevies izveidot arī no indie mūzikas nošķirtu alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas kategoriju. Latvijā netrūkst eksperimentējošu mūziķu, kuriem piederība kādam nebūt konkrētam mūzikas stilam ir tikpat svarīga kā sliekai mikrofons. Lai arī šajā kategorijā nominētie mūziķi ir diezgan atšķirīgi, viņus vieno vēlme dauzīties ar dažādu skanējumu un skaņām, lai beigu beigās pateiktu ar tām pat vairāk, nekā ar vārdiem.”

Arī Aiga Leitholde, mūzikas apskatniece portālā LSM.lv atzīst:

“Man ir liels prieks, ka “Zelta Mikrofons 2021” šogad ir kategorija “Alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas albums”, jo šis nodalījums ļauj ierakstus precīzāk izvērtēt un paplašina kopējo priekšstatus par Latvijas mūzikas skatuvi. Šīs kategorijas ieraksti iepazīstina ar jauniem domāšanas, mūzikas rakstīšanas un izpildīšanas veidiem, kas, šķiet, ir neatkarīgāki no Latvijā aktuālās, plašai klausītāju auditorijai pazīstamās (saprotamās) mūzikas tradīcijas. Un arī “Alternatīvās vai eksperimentālās mūzikas albums” nominanti katrs pārstāv savu virzienu, šādi padarot kategoriju reprezentatīvu un interesantu, lai uzvarētāju nebūtu viegli prognozēt.”

Balta Gaisma – Waterflower

Projekta “Waterflower” māksliniece Sabīne Moore darbojas ne tikai kā dziesmu autore un izpildītāja, bet arī kā producente. Arī albumā “Balta Gaisma” viņas pārziņā ir visi instrumenti, aranžējumi, elektronika un liela daļa balss ierakstu. Lai nebūtu jāveic gluži viss darbs pašai, projekta producēšanā tika piesaistīts Ģirts Laumanis (Lomiks), kura studijā tika ierakstītas galvenās vokālās partijas un vijole, viņš arī veica ieraksta galējo miksēšanu un masterēšanu.

28. septembrī albums “Balta Gaisma” izdots digitālā formātā, un limitētā daudzumā arī fiziskā formātā – rozā vinilplatēs. Kopš prezentācijas pasākuma “Noasā”, “Balta Gaisma” saņēmusi vairāk nekā 15 ārzemju recenzijas, lielākoties no Lielbritānijas un ASV. Lai gan “Waterflower” mūziku varētu salīdzināt ar audiovizuālu mākslas darbu, kuru, galerijā ienākot, apskata skatītājs pa vienam, tomēr, citējot Uldi Rudaku, “tiem retajiem, kas sadzird, ir lielāka nozīme nekā milzīgu koncertu fanu pūļiem, kuri tikai aptuveni zina, kur atrodas un ko klausās”.

Ilgais ceļš kapos – Imants Daksis

Ekspresīvā dziesminieka Imanta Dakša minialbumā “Ilgais ceļš kapos” iekļautas 6 kompozīcijas. Trīs dziesmas, kuru skanējumu raksturo tautiskas kokles, kontrabasa, perkusiju un psihedēlijas saplūsme, kā arī 2 eksperimentāli skaņdarbi, kuros izpaužas mūziķa mīlestība pret skaņu mākslas avangardu, piemēram, darbā ar nosaukumu “Kauli un zobi” spēlējot pašam sava ķermeņa instrumentus. Savukārt kā pievienotā vērtība klausāms pirms diviem gadiem tapis koncertieraksts “Dievišķais ātrums” ar rokgrupas ASS piedalīšanos. Albuma ierakstā piedalījušies: Imants Daksis – balss, ģitāra, kauli&zobi, skaņu efekti, Mikus Čavarts – sitamie instrumenti, Kristine Ādmine-Liepa – kokles, Miķelis Vanags – elektriskā ģitāra, Toms Valmiers – kontrabass, Raitis Viļumovs – sitamie instrumenti, Mārtiņš Krastiņš – bass.

 

Mausoleum – Pamirt

Pamirt ir tumšās mūzikas trio no Rīgas, kurā apvienojušies Latvijas pagrīdes skatuvē darbojošies mūziķi – Kristiāna Kārkliņa, Edgars Gultnieks un Edvards Percevs. “Mausoleum” ir apvienības pirmais studijas albums, kas ierakstīts Sound division, Hodila un Gateris studijās. Pamirt noslēguši līgumu ar ierakstu kompāniju Tartarus Records Nīderlandē ieraksta izdošanai vinila formātā Beniluksa valstu tirgū.

Kontrabasa partijas dziesmās This dinner un Bloodletting iespēlēja Staņislavs Judins. To masterējis pasaulslavenais skaņas inženieris Džeims Plotkins (Plotkinworks). Vāka dizains tapis sadarbībā ar grima mākslinieci Zani Žilinsku un fotogrāfu Lauri Aizupieti.

 

searching for buried pleasures – careless afterlife

“careless afterlife” ir piecu cilvēku radīta būtne, kas savu skanējumu veido no rotaļīga vokāla, griezīgiem ģitāru efektiem, zemām basa un bungu vibrācijām un simbolisma piesātinātām vārsmām. Grupa ir apliecinājusi savu esību, uzstājoties vairākos Rīgas klubos, festivālos u.c. koncertvietās. 2020. gadā tika izdots debijas EP “searching for buried pleasures”, kurā caur gotiskām ārtroka kompozīcijām mūziķi ieskauj klausītāju stāstā par balansēšanu starp instinktīvi nojaušamo un prātā dzelžaini definēto.

 

Yggdrasil – Jānis Ruņģis

Jānis Ruņģis ir viens no savas paaudzes spožākajiem džeza un laikmetīgās mūzikas improvizētājiem Latvijā. Muzicējis kopā un sadarbojies ar virkni Latvijas un Eiropas džeza mūziķiem, tostarp Liudas Mockunas, Ian Maksim, Deniss Paškevičs, Kristaps Vanadziņš, Matīss Čudars, Madars Kalniņš, Sinfonietta Rīga, LNSO, LSO.

Viņa solo albuma “Yggdrasil” ieraksta noskaņas un krāsas veidojuši dažādu instrumentu sintēze – baznīcas ērģeles, ģitāras, Fender Rhodes, elektriskās ērģeles “Wurlitzer”, klavicimbala, kā arī dažādi elektriskās ģitāras efekti jeb loops. Ieraksts veikts Nurmes baznīcā no 2020.gada 31.maija līdz 2.jūnijam un arī pati baznīcas akustika šeit kalpo kā instruments, kurā mākslinieks veido savu muzikālo vēstījumu.


Pievieno komentāru:

Klausies latviešu mūziku